As incepe acest mic eseu despre „romanii care au si au avut talent” lasand ceva in urma, cu brandurile pe care le iubesc cel mai mult, si anume: Gerovital, Aslavital, Farmec si, nu in ultimul rand, Nufarul. Au fost produse cu care s-au mandrit si bunicii nostri si care sunt cautate in toate colturile lumii. Pacat ca promovarea nu este chiar la inaltimea calitatii lor. Sa nu mai vorbim de brandul Ana Aslan, pe care de asemenea n-am stiut sa-l ducem mai departe. Am vandut produsele lor prin sistem MLM pana acum 3-4 ani, cand s-a desfiintat. Asa ajungeau produsele pana la ultima veriga de utilizatori, adica pana in mijlocul satelor, acum ajung alte branduri cu cataloage de prezentare minunate, insa cu produse mult inferioare celor neaose romanesti.
Iau acum alta categorie de produse pentru un brand romanesc – I.D.Sarrieri, creat mai recent, adica de vreo 18 ani, de o romanca. A ajuns sa fie in acest scurt timp la fel de renumit pentru calitate si rafinament ca si Triumph, cu o istorie mult mai lunga.
Avem si o categorie de „branduri” cunoscute intre noi romanii neegalate de altele straine pana acum in constiinta noastra de roman neaos: palinca de Bihor, tuica de Valeni, Cascavalul de Rucar, preparatele traditionale de Craciun… Ne putem lauda si cu vinuri premiate in nenumarate randuri, din podgoriile Murfatlar si Cotnari.
Avem branduri ca Maia Morgenstern, Cristian Mungiu, Nadia Comaneci, Ilie Nastase si lista e mult mai lunga, nume pe care daca le rostesti spui Romania.
Alte branduri romanesti, bucati de Romanie, stau in spatele istoriei noastre sub o forma sau alta, precum Dracula sau, de ce nu, Festivalul Medieval de la Sighisoara, Delta Dunarii, Transfagarasanul sau Casa Poporului. Insa nici acestea nu sunt exploatate si pretuite la capacitatea maxima.
Se pare ca va trebui sa mai invatam de la altii, ca ceea ce-am reusit sa avem sunt lucruri unice, de mare pret, pe care trebuie sa le cultivam in suflet generatiilor viitoare, pentru a sti sa le pretuiasca la adevarata valoare. (Geanina Stanescu, Foto: Felician Scorobete)