Experientele la shopping sunt deseori placute. Vitrinele zilelor noastre au puterea de a imbia cu tinute noi, lasandu-ne impresia ca insasi ziua de vara ne-ar fi mai placuta intr-o rochie nou-aparuta intr-un magazin. Au fost zile cand am folosit episodul de cumparaturi pentru a-mi imbraca o stare proasta de spirit, crezand astfel ca o taietura placuta a unei fuste poate ascunde nemultumirile mele datorate unor experiente mai putin placute care se regasesc la un moment dat in viata fiecaruia dintre noi.
Am remarcat totusi faptul ca aceste experiente culmineaza intr-un moment nefericit. Am incetat sa ma mai preocup de cumparaturi asa cum o faceam inainte. A fost o zi in care luasem magazinele la rand pentru a gasi o piesa vestimentara pe care mi-o doream. Am remarcat ca din vitrina manechinele imi faceau semn sa intru, fluturand manecile inflorate ale bluzitelor din noua colectie. Gasindu-ma in magazin, o mare de tinute parea sa imi confere stabilitatea de care aveam nevoie in materie de imbracaminte. Surpriza insa mi-a fost aceea de a observa ca exista o diferenta intre ceea ce ne dorim sa gasim in magazine si ceea ce este gasit de fapt dincolo de vitrinele frumos luminate, pentru a le pune pe acestea in valoare.
La o privire mai atenta, ignoram gandurile cu care plecam de acasa, si anume acelea de a cheltui putin pe niste articole vestimentare care sa merite renuntarea noastra la alte delicii, in favoarea unui material bun, a unei croieli de calitate sau a unor culori frumoase. Ajunsi in magazine, ignoram totul, inclusiv faptul ca hainele necesita amprenta personala, un joc fluid de gusturi care sa faca sa se imbratiseze mai multe stiluri. Am fost dezamagita sa observ ca multi dintre oameni apeleaza la outfituri deja construite, aproape plecand spre casa cu manechinul din vitrina impachetat in plasutele magazinului respectiv.
Cu parere de rau, am observat cum luminile magazinului si alti factori asemanatori au puterea de a ne indeparta de la planurile initiale cu privire la alegerea hainelor. Ajunsi acasa, descoperim alte culori impachetate in plase, croieli nepotrivite si materiale care nu sunt de calitate. Oamenii nu mai privesc etichetele care infatiseaza calitatea hainelor, ci pe cea care de pe umeras spune cate ceva despre brandul ei, de parca mai conteaza cine e creat-o, atata vreme cat la primele spalari placuta culoare se decoloreaza, materialul de calitate slaba se scamoseaza si asa mai departe.
Din acest motiv experientele mele de shopping au ramas experiente neplacute in aceasta privinta. Singurul lucru bun pe care il culeg in urma lor este acela ca merit lucruri de calitate si nu ma mai dau in vant dupa toate hainele aparute intr-o vitrina care m-ar transforma intr-o cheltuitoare a achizitiilor nepotrivite. Acum caut cu atentie hainele si tin mult mai mult cont de detaliile atat de importante, dar care stau de cele mai multe ori ascunse ochiului cumparatorului. Consider ca e mult mai important pentru un cumparator sa nu se lase pacalit, ci sa caute texturi placute, sanatoase pentru pielea sa, dar mai ales raportul calitate-pret sa fie unul potrivit cerintelor oricarui cumparator istet. (Francis, Foto: Stock.XCHNG)