Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • PRIMA PAGINA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • NEWSLETTER
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    • Locuri
      • Din Romania
      • De Pretutindeni
      • Recomandari
    • Oameni
      • Oameni de langa tine
      • Personalitati
    • Traditii
      • Romania crestina
      • Legende, datini si obiceiuri
      • Semnificatia numelui
    • Branduri
      • Branduri Romanesti
      • Alte Branduri care ne plac
    • Afaceri
      • Idei de succes
      • La birou
    • Sanatate si Frumusete
      • Sanatate
      • Remedii Naturale
      • Alimentatie Sanatoasa
      • Frumusete
      • Parinti si Copii
    • Stil de viata
      • Arta culinara
      • Casa si Gradina
      • Moda si Accesorii
      • Cadouri
    • Timp Liber
      • Festivaluri si Targuri
      • Spectacole, filme, emisiuni
      • Carti
      • Evenimente
      • Bancuri
    • Romania Mea
      • Articole despre Romania mea
      • Povesti de viata
      • PAREREA MEA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • ACC Media Channel
    • CECILIA CARAGEA
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    Dacic Cool»Blogurile Brandurilor Dacic Cool»Blog You&Me»Bijuteriile secolului al XX-lea
    Blog You&Me

    Bijuteriile secolului al XX-lea

    17 septembrie 2011Niciun comentariu
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email WhatsApp

    Spre sfarsitul secolului al XIX-lea, perlele erau la moda, dar erau foarte scumpe, pana cand un japonez, Kokichi Mikimoto, a inceput sa produca perle de cultura, punand mici margele in interiorul scoicilor, iar acestea, acoperindu-se cu sidef, aratau in final la fel de bine ca perlele naturale, fiind insa mult mai ieftine. Cele mai rafinate bijuterii ale inceputului de secol al XX-lea erau considerate cele albe, fiind realizate din perle sau… diamante. Regina Alexandra purta asa-numitul collier de chien, un fel de zgarda, pentru a-si masca o cicatrice de pe gat. Pentru anumite ocazii si pentru evenimente oficiale, ea purta la gat complicate aranjamente de perle, care uneori coborau pana la talie.

    In anii 1920, Lalique a realizat designul pentru bijuterii din sticla de calitate, destinate productiei de masa. Bijuteriile false erau numite uneori „bijuterii de cocktail”. Moda era mult influentata de Elsa Schiaparelli si de Coco Chanel, care isi incurajau clientii sa poarte bijuterii obisnuite, din sticla si perle de cultura, pe care sa le combine cu piesele din pietre pretioase autentice pe care le detineau deja. Amandoua aveau multa imaginatie, simt al umorului, amuzandu-se uneori cu falsuri care faceau furori, avand un design exceptional. In 1930, Napier oferea cele mai bune si mai stralucitoare bijuterii pentru cocktail.
    La mijlocul secolului al XX-lea, cultura nord-americana domina Europa, mai ales datorita influentei exercitate de filme si de stralucirea starurilor de la Hollywood. Acestora li se copiau vestimentatia, stilul, machiajul, coafurile si… bijuteriile. Oamenii doreau sa arate la fel ca ele, sa poarte bijuteriile idolilor de pe ecrane.
    In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial in Europa nu se mai produceau bijuterii fine, din cauza ca pur si simplu pe piata nu se mai gaseau metale pretioase. Efectiv, pe piata nu mai existau bijuterii veritabile din aur si din pietre pretioase. De aceea, bijuteriile casual care proveneau din America, de calitate buna si la preturi acceptabile, au devenit o alternativa reala la bijuteriile fine. Mai ales ca metodele de productie avansate au permis realizarea a numeroase stiluri si tipuri de bijuterii, industria devenind foarte dinamica si inventiva.
    In anii ’80, a existat o revenire in forta a bijuteriilor obisnuite, casual, mai ales dupa seriale precum Dinastia si Dallas, urmarite de peste 250 de milioane de oameni. Astfel, diamantele purtate pe timp de zi au devenit un must have, iar cerceii au ajuns atat de populari incat in anii ’90 a aparut o reactie contrara – singurii cercei acceptati erau cei cu diamante foarte mici sau cu perle discrete.
    Tot in anii ’90 lumea s-a grabit sa declare ca moda a murit. Dar anii 2000 au readus moda in atentie. In special, brosele au reinceput sa faca furori. Femeile au reinceput sa fie elegante, sa fie pretentioase, sa caute lucruri care le pun cu adevarat in valoare. Au reinceput sa se pretuiasca. Si sa poate bijuterii atat la toaletele de zi, cat si la toaletele de seara. Se stie doar ca bijuteriile infrumuseteaza o toaleta, aducandu-i stralucirea necesara unor ocazii speciale. Si nu trebuie sa fie neaparat vorba de bijuterii cu diamante care au intrat in istorie prin dimensiunea sau culoarea deosebita. Chiar si bijuteriile care nu ne distrug bugetul ne pot pune in valoare si ne pot face sa stralucim. Chiar si bijuteriile din pietre semipretioase, cu perle, cu chihlimbar, din argint sau din aur, din materiale moderne si neconventionale, precum inoxul, ne pot aduce in centrul atentiei. Totul e sa stii ce sa alegi, sa intelelegi ce ti se potriveste cu adevarat… Iar consilierii din magazinele noastre, You&Me, te pot ajuta sa te descoperi, sa te intelegi si sa stii ce ti se potriveste cu adevarat.

    www.europosud.ua/
    http://europosud.ua/

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți dosarul de intrări sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleIstoria in 192 de imagini. Afisul polonez 1917–2007, la MNAR
    Next Article Concurs cu premii Lysi – 19 septembrie – 2 octombrie 2011
    DACIC COOL
    • Website

    Related Posts

    Apicolele in cultura popoarelor lumii

    23 ianuarie 2016

    Detoxifiere naturala dupa sarbatori

    16 ianuarie 2016

    Laptisorul de matca pentru raceala si gripa

    18 decembrie 2015
    Leave A Reply Cancel Reply

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți folderul inbox sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    CELE MAI RECENTE ARTICOLE

    Denta & Rommedica 2025, o editie dedicata inovatiei, educatiei si dialogului medical

    Concert si atelier de muzica armeneasca traditionala, la MTR

    Salonul National de Arta Contemporana 2025, la Muzeul Taranului

    Denta & Rommedica 2025: Expo-conferinta dedicata inovatiei si progresului in sanatate

    DACIC COOL
    • ECHIPA DACIC COOL
    • PUBLICITATE PE ACEST SITE
    • TERMENI SI CONDITII
    • CONFIDENTIALITATEA DATELOR
    DESCOPERA
    • BLOGURILE BRANDURILOR DACIC COOL
    • PRODUSE ALE BRANDURILOR DACIC COOL
    • CONCURSURI
    • EVENIMENTE DACIC COOL
    PARTENERI
    • ARENA Communications
    • Brander. The Original Brander
    • ACC Media Channel
    • Cecilia Caragea
    Copyright © DACIC COOL

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.