![Cercei Achea din aur de 18 kt, perle japoneze Akoya si diamante (Magazinele You&Me)](https://daciccool.ro/images/stories/Dacicool/Bloguri/You_Me/Bijuteriile_secolului_al_XX-lea/Cercei%20Achea%20din%20aur%20de%2018%20kt,%20perle%20japoneze%20Akoya%20si%20diamante%20%28Magazinele%20You&Me%29.jpg)
In anii 1920, Lalique a realizat designul pentru bijuterii din sticla de calitate, destinate productiei de masa. Bijuteriile false erau numite uneori „bijuterii de cocktail”. Moda era mult influentata de Elsa Schiaparelli si de Coco Chanel, care isi incurajau clientii sa poarte bijuterii obisnuite, din sticla si perle de cultura, pe care sa le combine cu piesele din pietre pretioase autentice pe care le detineau deja. Amandoua aveau multa imaginatie, simt al umorului, amuzandu-se uneori cu falsuri care faceau furori, avand un design exceptional. In 1930, Napier oferea cele mai bune si mai stralucitoare bijuterii pentru cocktail.
La mijlocul secolului al XX-lea, cultura nord-americana domina Europa, mai ales datorita influentei exercitate de filme si de stralucirea starurilor de la Hollywood. Acestora li se copiau vestimentatia, stilul, machiajul, coafurile si… bijuteriile. Oamenii doreau sa arate la fel ca ele, sa poarte bijuteriile idolilor de pe ecrane.
In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial in Europa nu se mai produceau bijuterii fine, din cauza ca pur si simplu pe piata nu se mai gaseau metale pretioase. Efectiv, pe piata nu mai existau bijuterii veritabile din aur si din pietre pretioase. De aceea, bijuteriile casual care proveneau din America, de calitate buna si la preturi acceptabile, au devenit o alternativa reala la bijuteriile fine. Mai ales ca metodele de productie avansate au permis realizarea a numeroase stiluri si tipuri de bijuterii, industria devenind foarte dinamica si inventiva.
In anii ’80, a existat o revenire in forta a bijuteriilor obisnuite, casual, mai ales dupa seriale precum Dinastia si Dallas, urmarite de peste 250 de milioane de oameni. Astfel, diamantele purtate pe timp de zi au devenit un must have, iar cerceii au ajuns atat de populari incat in anii ’90 a aparut o reactie contrara – singurii cercei acceptati erau cei cu diamante foarte mici sau cu perle discrete.
Tot in anii ’90 lumea s-a grabit sa declare ca moda a murit. Dar anii 2000 au readus moda in atentie. In special, brosele au reinceput sa faca furori. Femeile au reinceput sa fie elegante, sa fie pretentioase, sa caute lucruri care le pun cu adevarat in valoare. Au reinceput sa se pretuiasca. Si sa poate bijuterii atat la toaletele de zi, cat si la toaletele de seara. Se stie doar ca bijuteriile infrumuseteaza o toaleta, aducandu-i stralucirea necesara unor ocazii speciale. Si nu trebuie sa fie neaparat vorba de bijuterii cu diamante care au intrat in istorie prin dimensiunea sau culoarea deosebita. Chiar si bijuteriile care nu ne distrug bugetul ne pot pune in valoare si ne pot face sa stralucim. Chiar si bijuteriile din pietre semipretioase, cu perle, cu chihlimbar, din argint sau din aur, din materiale moderne si neconventionale, precum inoxul, ne pot aduce in centrul atentiei. Totul e sa stii ce sa alegi, sa intelelegi ce ti se potriveste cu adevarat… Iar consilierii din magazinele noastre, You&Me, te pot ajuta sa te descoperi, sa te intelegi si sa stii ce ti se potriveste cu adevarat.