Muzeul National de Arta al Romaniei si Goethe-Institut va invita joi, 6 iunie 2013, ora 19.00, la vernisajul expozitiei Lucian Bernhard – publicitate si design la inceputul secolului XX, deschisa in corpul Stirbei al Muzeului National de Arta al Romaniei (intrarea din strada Stirbei Voda nr. 1-3). Expozitia monografica dedicata graficianului Lucian Bernhard (Cannstatt, 1883 – New York, 1972) – cel care a influentat decisiv, la inceputul secolului XX, evolutia limbajului vizual al publicitatii moderne – cuprinde 218 lucrari din creatia artistului: afise, placi emailate, afisete, timbre pentru reclama, obiecte promotionale, ambalaje, fonturi, design de carte si revista etc.
Selectia ofera o imagine de ansamblu asupra stralucitei cariere a lui Lucian Bernhard, care se intinde de-a lungul a 70 de ani si a doua continente: Europa si America. Afirmarea lui Lucian Bernhard coincide cu perioada de maxima inflorire a afisului si a designului publicitar in Germania, la inceputul secolului XX. Bernhard soseste la Berlin in 1901, la 18 ani, iar doi ani mai tarziu era considerat inventatorul unui nou tip de afis: afisul-obiect (Sachplakat). Creatia sa pentru chibriturile Priester (1903) a ajuns celebra sub numele de Berliner Sachplakat si a marcat aparitia unui nou concept in publicitatea comerciala.
Prin noul tip de afis, produsul trebuia promovat in prim-plan, fara infrumusetarile alegorice si ornamentale tipice la vremea respectiva, astfel ca numele companiei sa fie scos in evidenta. Aceasta tendinta de obiectivare a fost inovatia prin care Bernhard a devenit unul dintre cei mai de succes artisti publicitari. Abilitatea de a combina o multitudine de posibilitati de design cu un logo specific si clar l-a facut pe Bernhard interesant pentru companiile care doreau sa prezinte consumatorului o imagine noua, moderna.
Expozitia va putea fi vizitata in perioada 7 iunie – 29 septembrie.
Tarif intreg: 10 lei/persoana.
Gratuit: in prima miercuri a fiecarei luni.
Mai multe detalii gasiti pe www.mnar.arts.ro.