Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • PRIMA PAGINA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • NEWSLETTER
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    • Locuri
      • Din Romania
      • De Pretutindeni
      • Recomandari
    • Oameni
      • Oameni de langa tine
      • Personalitati
    • Traditii
      • Romania crestina
      • Legende, datini si obiceiuri
      • Semnificatia numelui
    • Branduri
      • Branduri Romanesti
      • Alte Branduri care ne plac
    • Afaceri
      • Idei de succes
      • La birou
    • Sanatate si Frumusete
      • Sanatate
      • Remedii Naturale
      • Alimentatie Sanatoasa
      • Frumusete
      • Parinti si Copii
    • Stil de viata
      • Arta culinara
      • Casa si Gradina
      • Moda si Accesorii
      • Cadouri
    • Timp Liber
      • Festivaluri si Targuri
      • Spectacole, filme, emisiuni
      • Carti
      • Evenimente
      • Bancuri
    • Romania Mea
      • Articole despre Romania mea
      • Povesti de viata
      • PAREREA MEA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • ACC Media Channel
    • CECILIA CARAGEA
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    Dacic Cool»Branduri»Topoloveni, povestea unui brand la 100 de ani
    Branduri

    Topoloveni, povestea unui brand la 100 de ani

    23 iulie 2016Niciun comentariu
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email WhatsApp

    Cunoscuta fabrica de magiun de la Topoloveni, judetul Arges, are o poveste lunga si interesanta. A fost infiintata in urma cu un secol, in anul 1914, fiind prima fabrica de acest fel din Romania. Pe vremea aceea se numea Cooperativa Topoloveni si producea magiun si alte gemuri si dulceturi din fructe. De-a lungul timpului, a produs si a vandut produse atat pe piata locala, cat si pe piata internationala. La sfarsitul anilor 1990, din cauza managementului defectuos, fabrica de stat a fost inchisa, iar angajatii trimisi in somaj. In anul 2001, fabrica dezafectata a fost preluata de catre doamna Bibiana Stanciulov, investitor privat, care a creat compania Sonimpex Topoloveni. Fabrica a fost retehnologizata in intregime, iar activitatea sa a primit un nou impuls, fiind relansata. Imbunatatirea constanta a productiei a dus la progrese mari, care inseamna produse de calitate recunoscute la nivel national si mondial.

    Bibiana Stanciulov, de profesie sociolog, fost reporter si realizator la Radio Romania, a intuit potentialul acestui sector, astfel ca, in primii doi ani ani de la relansare, a reusit sa creasca productia de magiun de la 20 de tone la 180 de tone. Cererea pe piata europeana a crescut mereu, astfel ca intreaga productie din primii opt ani a fost exportata en gros. In anul 2008, compania a decis sa vanda altfel acest produs, astfel ca a renuntat la vanzarea en gros si a trecut la vanzarea magiunului de prune ambalat in borcane din sticla, sub brandul propriu, direct catre consumatori, pe piata romaneasca, dar si internationala. Aceasta schimbare a insemnat o rapida recunoastere a calitatilor premium ale magiunului de Topoloveni, la nivel international, exprimata prin numeroase premii prestigioase si prin inregistrarea sa ca produs european cu indicatie geografica protejata.
    De asemenea, compania s-a repozitionat si din punctul de vedere al comunicarii si marketingului. S-a pus accentul pe traditia gastronomica romaneasca si pe produsele sanatoase. Reprezentantii companiei considera ca alimentele sunt „medicamente”, iar scopul lor este de a imbunatati calitatea vietii. De aceea, toate produsele Sonimpex sunt 100% naturale, nu contin zahar, nici alti indulcitori, nici conservanti si nici aditivi alimentari. Magiunul de prune contine doar zaharuri naturale, precum glucoza, fructoza si xylitol, iar celelalte dulceturi din fructe sunt indulcite cu suc natural si concentrat de mere. Datorita acestui lucru, produsele din Topoloveni pot fi consumate de catre oricine, chiar si de catre bebelusi (de la varsta de 6 luni, cand incepe diversificarea), de catre diabetici sau de catre cei care au interdictie la sare. Sonimpex este, de altfel, singurul producator din Romania care are aceasta oferta si care inoveaza mereu in acest domeniu.
    Metoda de productie a tuturor celor 18 produse este cea traditionala. Magiunul de prune se face exact ca in urma cu 100 de ani. Pentru a pastra toate calitatile nutritionale ale fructelor si legumelor proaspete, acestea sunt preparate la bain-marie, in cazane cu pereti dubli prin interiorul carora circula aburul (caldura indirecta).
    Anul trecut, compania a obtinut, in urma studiilor si testelor clinice, atestarea faptului ca magiunul de prune Topoloveni poate fi consumat de persoanele cu diabet, desigur, sub indrumarea medicului. De asemenea, a reusit sa standardizeze magiunul la nivel national, implicandu-se si in elaborarea unei legi care sa defineasca produsele traditionale. In plus, a obtinut fonduri europene de aproape un milion de euro pentru promovarea magiunului de prune, fapt care va insemna ca acesta va ajunge, in 2014, pe piete noi, cum ar fi cele din Dubai, Norvegia, Elvetia, Rusia si America de Nord.

    Premii si distinctii
    In anul 2002, Confederatia Patronala a Industriei din Romania (UGIR) a acordat magiunului de prune Topoloveni titlul de Brand de Aur. In 2004, magiunul de prune Topoloveni a fost inregistrat ca produs romanesc traditional in baza de date a Ministerului Agriculturii din tara noastra, iar in 2008 a fost depusa documentatia pentru obtinerea certificatului de produs cu indicatie geografica protejata. Tot in 2008, magiunul de prune a fost testat in laboratoarele Ministerului Apararii Nationale, primind Codul NATO si tot in 2008 a primit certificatul Larex, care atesta ca este natural, fara zahar adaugat, fara conservanti, fara aditivi si ca poate fi consumat si de catre bolnavii de diabet.
    In 2009, magiunul de prune Topoloveni a fost primul produs romanesc care a primit protectie nationala din partea Oficiului National pentru Produse Traditionale si Ecologice. In 2009 si 2010, Sonimpex Topoloveni a introdus magiunul in cele mai importante lanturi de magazine din Romania.
    In 2010, compania a devenit Furnizor Oficial al Casei Regale a Romaniei pentru magiunul Topoloveni. Acesta a obtinut si primul sau Superior Taste Award acordat de ITQI (International Institute for Taste and Quality), care atesta nu doar calitatile sale nutritionale, ci si gustul sau delicios. Tot in 2010, compania si-a inregistrat marca „Topoloveana” la OSIM, brand sub care produce mai multe dulceturi si gemuri fara zahar, fara conservanti si aditivi.
    In anul 2011, magiunului de prune Topoloveni a fost primul produs romanesc care a primit certificatul de produs cu Indicatie Geografica Protejata din partea Comisiei Europene. Acest certificat atesta recunoasterea traditiei, autenticitatii, reputatiei si calitatilor de exceptie ale produsului, plasandu-l in categoria premium. In acel moment, existau putin peste 1.000 de asemenea produse in Europa.
    Tot in anul 2011, magiunul Topoloveni a devenit ambasador al gustului romanesc, printr-un parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si al Turismului.
    In 2011, compania a mai marcat o premiera: alaturi de magiun, dulceata de cirese negre Topoloveana a fost recompensata cu distinctia Superior Taste Award. De asemenea, compania a primit un al doilea titlul de Furnizor al Casei Regale a Romaniei, pentru gama de dulceturi si de conserve de legume Topoloveana.
    In 2012, produsele companiei au primit distinctia The Brand of Quality din partea Bio Romania, ceea ce arata inalta calitate a acestora, precum si denominatia de Produs Traditional recomandat de Bio Romania pentru magiunul de prune, fapt care confirma ca aceste este un produs traditional 100% organic, procesat dupa standardele BIO.
    Tot in 2012, alte trei dulceturi au primit Superior Taste Award din partea International Institute for Taste and Quality (Bruxelles): dulceata de afine ecologice, dulceata de catina si dulceata de prune cu migdale dulci.
    In anul 2013, firma a primit alte cateva importante distinctii internationale: doua stele Michelin pentru magiunul de prune si argint si bronz pentru dulceturi, la Monde Selection (Bruxelles). Desigur, premiile si distinctiile acordate atat produselor Sonimpex Topoloveni, cat si doamnei Bibiana Stanciulov personal sunt mult mai numeroase.

    Un veac de excelenta
    Anul 2014 marcheaza o aniversare importanta a fabricii de la Topoloveni: 100 de ani de existenta. De aceea, in fiecare luna a acestui an compania va oferi o surpriza consumatorilor. In aprilie a deschis al doilea magazin propriu din Bucuresti, care se alatura celui deschis in luna martie. Oferta include toate produsele Sonimpex, de la magiun si dulceturi pana la zacusca si pasta de rosii.
    In ultimii ani, pe langa recunoasterea tot mai larga a calitatilor de exceptie ale produselor naturale de la Topoloveni, gama acestora s-a largit mereu, celor traditionale romanesti adaugandu-li-se unele inedite pentru piata romaneasca, precum dulceata de topinambur, dulceata de goji sau dulceata din flori de salcam.

    www.magiun-sonimpex.ro

    http://www.euro-house.com.ua/
    europosud.ua/

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți dosarul de intrări sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleCazare de vis in inima Bucovinei: Hotel Eden din Campulung Moldovenesc
    Next Article Nume romanesti care au revolutionat intreaga existenta a lumii
    DACIC COOL
    • Website

    Related Posts

    Uleiurile presate la rece Cardinal, tehnologie romaneasca si seminte romanesti

    3 iulie 2016

    Faunus Plant: Remedii naturale din inima Transilvaniei!

    28 iunie 2016

    Apimond, un brand cu traditie

    30 august 2012
    Leave A Reply Cancel Reply

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți folderul inbox sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    CELE MAI RECENTE ARTICOLE

    Targul Sfantului Nicolae, la Muzeul Taranului Roman

    Antique Market III si Targul Cadourilor de Craciun, 4-7 decembrie 2025, Romexpo (Pavilion C2)

    Targul de Turism al Romaniei II: 12.000 de vizitatori si-au gasit vacantele perfecte

    Destinatii inedite si reduceri de pana la 50%: Targul de Turism al Romaniei II 2025 incepe la Romexpo

    DACIC COOL
    • ECHIPA DACIC COOL
    • PUBLICITATE PE ACEST SITE
    • TERMENI SI CONDITII
    • CONFIDENTIALITATEA DATELOR
    DESCOPERA
    • BLOGURILE BRANDURILOR DACIC COOL
    • PRODUSE ALE BRANDURILOR DACIC COOL
    • CONCURSURI
    • EVENIMENTE DACIC COOL
    PARTENERI
    • ARENA Communications
    • Brander. The Original Brander
    • ACC Media Channel
    • Cecilia Caragea
    Copyright © DACIC COOL

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.