Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • PRIMA PAGINA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • NEWSLETTER
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    • Locuri
      • Din Romania
      • De Pretutindeni
      • Recomandari
    • Oameni
      • Oameni de langa tine
      • Personalitati
    • Traditii
      • Romania crestina
      • Legende, datini si obiceiuri
      • Semnificatia numelui
    • Branduri
      • Branduri Romanesti
      • Alte Branduri care ne plac
    • Afaceri
      • Idei de succes
      • La birou
    • Sanatate si Frumusete
      • Sanatate
      • Remedii Naturale
      • Alimentatie Sanatoasa
      • Frumusete
      • Parinti si Copii
    • Stil de viata
      • Arta culinara
      • Casa si Gradina
      • Moda si Accesorii
      • Cadouri
    • Timp Liber
      • Festivaluri si Targuri
      • Spectacole, filme, emisiuni
      • Carti
      • Evenimente
      • Bancuri
    • Romania Mea
      • Articole despre Romania mea
      • Povesti de viata
      • PAREREA MEA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • ACC Media Channel
    • CECILIA CARAGEA
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    Dacic Cool»Oameni»Carmencita Sava, Director Cercetare-Dezvoltare Gerocossen
    Oameni

    Carmencita Sava, Director Cercetare-Dezvoltare Gerocossen

    31 octombrie 2009Niciun comentariu
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email WhatsApp

    Succesul inseamna bucurie, insemna insa si enorm de multa munca, iar bucuria este cu atat mai mare atunci cand rezultatele muncii tale sunt apreciate atat de publicul larg, cat si de comunitatea atat de critica si de exigenta a specialistilor. Exista insa o situatie de exceptie a carei protagonista este doamna Carmencita Sava, Director de Cercetare-Dezvoltare la Gerocossen. Este vorba de punerea acestui intreg efort, a tuturor acestor cercetari in slujba frumusetii.

    – Cum ati ajuns sa va ocupati de produsele cosmetice?
    E o poveste lunga si complicata. In copilaria si adolescenta mea produsele cosmetice de calitate nu erau usor de gasit. Procurarea lor reprezenta o preocupare majora pentru toate femeile ce doreau sa se ingrijeasca. Subiectul nu avea cum sa nu-mi starneasca interesul, mai ales ca eram pasionata de chimie. Astfel ca, in mod firesc, intre visele mele de adolescenta s-a strecurat si admiratia pentru acei oameni minunati care reuseau sa realizeze produsele atat de cautate de toate femeile pentru a le conferi stralucire si tinerete. Imi doream, dar aproape ca nu indrazneam sa visez, sa ajung si eu sa fac parte din acea lume fascinanta a celor ce pot crea elixirul frumusetii. De la visele adolescentei la realitatea vietii este insa un drum lung si anevoios…
    Am dat mai intai curs pasiunii mele pentru chimie si am dat examen la Politehnica, la Facultatea de Chimie, urmand sectia de Chimie Organica, pe care am absolvit-o in 1985. Apoi am efectuat stagiul de pregatire la unul dintre cele mai mari combinate chimice din tara, in domeniul sintezei de coloranti organici. A urmat apoi o perioada de a carei importanta aveam sa-mi dau seama pe deplin mai tarziu. Dupa terminarea stagiului, am lucrat la Institutul de Cercetari Chimico-Farmaceutice din Bucuresti, in domeniul valorificarii produselor naturale in scop fitoterapeutic prin procesarea plantelor si obtinerea de extracte si principii active, utilizabile ca ingrediente farmaceutice sau cosmetice. Pe vremea aceea, sanatatea si cosmetica pareau inca sa reprezinte domenii fara legatura intre ele. Iata insa ca produsele naturale si extractele de plante realizau o punte de legatura. Aveam sa inteleg, cu timpul, ca legatura aceasta nu era, de fapt, una accidentala. Ne-am obisnuit, din pacate, sa tratam pielea ca pe un ambalaj, ca pe o “coaja” lipsita de importanta, lipsita de viata. Cand, in realitate, ea reprezinta un organ esential pentru sanatatea noastra. Ea e vie, respira si realizeaza in permanenta un schimb esential de substante cu mediul inconjurator. Sunt peste 5 kg de substante pe care le asimilam anual prin piele. Ea este prima agresata de factorii de poluare si de agentii patologici din mediul inconjurator. Orice produs cosmetic, indiferent cat de frumos straluceste in lumina soarelui sau a reflectoarelor, conteaza in primul rand din punct de vedere al calitatii substantelor pe care le aduce in contact cu pielea si care urmeaza sa se acumuleze in tesutul nostru. Multe pot fi aparent inofensive, dar, acumulandu-se in timp, pot avea efecte nefaste. De aceea, sunt multe produse care pe moment ne dau senzatia ca ne potenteaza frumusetea si, pentru o clipa, aceasta minune chiar are loc, dar apoi se instauraza treptat un efect contrar, a carui cauza, de cele mai multe ori, nici nu suntem in stare sa o identificam corect. De aceea, produsele cosmetice nu tin doar de imbunatatirea imediata a aspectului pielii, ci, in egala masura, de pastrarea si de ameliorarea starii de sanatate a acesteia si implicit a noastra. De aceea, cunoasterea substantelor active prezente in plante si alte produse naturale, descoperirea modului de izolare a acestora si intelegerea cerintelor ce trebuie indeplinte pentru a le putea utiliza in obtinerea produselor cosmetice au fost extrem de importante pentru activitatea mea ulterioara.

    – Dar cand ati trecut propriu-zis in industria cosmetica?
    Asta s-a intamplat in 1993. Abia atunci mi-am indeplinit visul din copilarie, acela de a lucra intr-o fabrica de produse cosmetice. Atunci am venit la compania Gerocossen. Era o companie tanara, la inceput de drum, infiintata, in 1990, de un grup de specialisti entuziasti, indragostiti de domeniu, cu o vasta experienta, care nu se temeau de dificultatile inceputului de drum si care au avut curajul si priceperea sa puna pe picioare un intreg colectiv caruia au stiut sa ii insufle incredere si pasiune.
    La inceput, am lucrat in productie, invatand, in acelasi timp, tot ce se poate despre cosmetice: cum se creeaza un nou produs cosmetic, cum se fabrica, cum se testeaza stabilitatea lui in timp si, nu in ultimul rand, cum se evalueaza siguranta pentru consumator. A fost un nou stagiu, o noua ucenicie. Foloseam din plin cunostintele acumulate anterior, atat in facultate, cat si la Institutul de Cercetari Chimico-Farmaceutice din Bucuresti, dar invatam, in acelasi timp, nenumarate lucruri noi. Meseria se fura, dar beneficiam si de un sprijin real in desavarsirea noilor mele cunostinte. Visul copilariei, amortit de-a lungul anilor, se redestepta la viata. Imi doream din tot sufletul sa ajung si eu sa fiu in stare sa creez noi produse cosmetice.
    Frumusetea, ca si „tineretea fara batranete”, tine de marile miraje ale basmelor, de fortele demiurgice cu care atatea povesti minunate ne-au incantat copilaria. Simteam insa ca se apropie clipa in care cu adevarat voi deveni magiciana capabila sa descopere noi si noi creme, noi si noi produse, elixire ale frumusetii. Si, intr-adevar, clipa aceea nu a mai intarziat. In scurt timp, am ajuns sa lucrez in cercetare, la crearea produselor noi, iar, dupa cativa ani, am devenit Director de Cercetare-Dezvoltare. A fost pentru mine o bucurie greu de descris, aidoma celei pe care o descopeream in basmele copilariei, cand mandra craiasa primea in dar bagheta fermecata. E minunat ca trecerea anilor, munca asidua, noua intelegere a lumii sa nu ne stirbeasca acea capacitate de visare si imensa bucurie de care eram capabili in copilarie.
    In cadrul Departamentului de Cercetare-Dezvoltare, am participat la realizarea a peste 100 de produse cosmetice, majoritatea pe baza de ingrediente naturale: uleiuri naturale, extracte de plante, miere, ceara de albine etc. Produsele create sunt printre cele mai diverse: creme hidratante, nutritive, antirid, produse pentru protectie solara, sampoane, vopsea de par si multe altele. Au fost si sunt in continuare rezultate remarcabile care mi-au permis sa particip la nenumarate seminarii si simpozioane internationale la care rezultatele noastre au fost apreciate. Este o alta experienta si o alta satisfactie de a putea starni interesul si a beneficia de aprecierea altor specialisti de pe cele mai diferite meleaguri. Magia creatiei cosmetice, la fel ca magia creatiei in orice domeniu, nu se mai desfasoara astazi intr-un turn de fildes. Ea te arunca intr-o comunicare intensa in cadrul acestei mari familii internationale de specialisti, de oameni pasionati de domeniu. Posibilitatea de a calatori, de a cunoaste mereu noi oameni pasionati de domeniul tau, de a putea schimba noi idei reprezinta o noua provocare, dar si o noua sursa de satisfactii.
    Imi place aceasta meserie si, daca ar fi sa o iau de la capat, as alege la fel, pentru ca este minunat sa poti crea produse ce contribuie la infrumusetarea oamenilor si, implicit, la starea lor de bine. Pentru ca toti oamenii si, in special, femeile, isi doresc sa arate bine, iar timpul sa nu lase urme asupra lor. De aceea, sunt tot timpul in cautare de noi ingrediente, noi formule, noi produse de creat si acest lucru ma face fericita.

    – De ce ar trebui femeile sa aleaga cremele produse de firma la care lucrati?
    Cremele Gerocossen sunt realizate pe baza de ingrediente naturale, cum ar fi: miere de albine, ulei de masline, ulei de jojoba, ceara de albine, extracte de Aloe vera, galbenele, ceai verde, Centella asiatica etc., in formule special concepute pentru fiecare tip de ten. Avem creme hidratante pentru ten uscat, creme hidratante pentru ten normal si mixt, creme antirid, creme nutritive, creme anticelulitice, creme anticearcan, lapte de corp. Toate aceste produse au fost cercetate in laboratoarele proprii si au fost testate dermatologic. Productia se realizeaza cu tehnologii moderne si respecta normele GMP (Good Manufacturing Practice). Pentru siguranta consumatorilor, fiecare lot este analizat din punct de vedere fizico-chimic si microbiologic.

    – Dumneavoastra folositi produsele Gerocossen?
    Bineinteles ca folosesc cremele Gerocossen: crema antirid de zi Gerocossen Activa Hydraferm, crema antirid de noapte Gerocossen Natural, crema nutritiva Gerocossen Natural (in anotimpul rece), laptele demachiant Gerocossen Natural, demachiantul si masca purificatoare 2 in 1 Gerocossen Natural, laptele de corp Gerocossen Natural si crema de maini cu miere si glicerina Gerocossen Natural. Folosesc toate aceste produse pentru a-mi mentine pielea frumoasa si sanatoasa si pentru ca am incredere ca voi avea rezultate bune folosind aceste creme.

    – Ce inseamna pentru dumneavoastra Gerocossen?
    Gerocossen inseamna pentru mine a doua familie: aici petrec mai mult de 8 ore pe zi, aici am nenumarate satisfactii pentru ca imi place ceea ce fac si atunci cand cineva lauda un produs creat de mine sunt foarte fericita. In plus, este o munca frumoasa, intr-un mediu de lucru placut.

    http://www.evakuator-servis.com
    www.goodportal.com.ua/

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți dosarul de intrări sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleCeai ecologic de menta
    Next Article Antiperspirant Aspiria cu actiune prelungita
    DACIC COOL
    • Website

    Related Posts

    Dr. Dorin Munteanu, DermaVital, in slujba sanatatii si frumusetii

    21 noiembrie 2021

    Florica Munteanu, un drum de succes catre terapiile complementare

    15 noiembrie 2021

    Catrinel Dumitrescu, o viata dedicata scenei

    11 octombrie 2021
    Leave A Reply Cancel Reply

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți folderul inbox sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    CELE MAI RECENTE ARTICOLE

    Cosmetics Beauty Hair si Creativo 2025: Frumusetea si creativitatea si-au redefinit standardele la Romexpo

    BIFE SIM 2025 marcheaza cea mai mare crestere a unei expozitii de mobila din Europa

    Cosmetics Beauty Hair si Creativo, la Romexpo, intre 18 si 21 septembrie 2025

    Antique Market II isi deschide portile la Romexpo

    DACIC COOL
    • ECHIPA DACIC COOL
    • PUBLICITATE PE ACEST SITE
    • TERMENI SI CONDITII
    • CONFIDENTIALITATEA DATELOR
    DESCOPERA
    • BLOGURILE BRANDURILOR DACIC COOL
    • PRODUSE ALE BRANDURILOR DACIC COOL
    • CONCURSURI
    • EVENIMENTE DACIC COOL
    PARTENERI
    • ARENA Communications
    • Brander. The Original Brander
    • ACC Media Channel
    • Cecilia Caragea
    Copyright © DACIC COOL

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.