Sunt de parere ca orice femeie care doreste sa arate bine (si, desi s-ar considera ca toate femeile doresc asta, nu este chiar asa!) este pasionata de shopping. Personal, ca reprezentant al sexului opus, am metodele mele de a-mi putea satisface acest deziderat, pe cat de des posibil. Si, pentru a clarifica de la bun inceput, nu sunt o persoana care sa se scalde „in bani”. Iar acum, revenind la subiectul la care concuram toti, voi incerca sa dezvalui etapele (nu neaparat in ordinea efectuarii lor, ci cum imi vin in minte) prin care „trece” o urmasa a Evei inainte de a cumpara ceva.
Anterior achizitionarii oricarui produs, si, in acest sens, ma voi referi la aparate (placa de intins parul, aparat de ondulat, mp3, aparat foto, telefon etc.), se informeaza via internet, compara calitatea, oferte, preturi; la acestea se adauga si impresiile diversilor utilizatori. Estimez ca, in privinta acestui gen de aparate, ar trebui sa fie mai „darnice” in achizitionarea lor, pentru ca, in mod real, aici, pretul chiar reprezinta un indice al calitatii.
Cosmetice
Consider ca, si relativ la aceasta categorie, ar trebui sa se cheltuiasca mai mult. Demachierea, tonifierea si hidratarea tenului TREBUIE sa faca parte din tabieturile fiecarei femei care se respecta. Internetul este foarte folositor la acest capitol. O metoda de a mai „proteja” banutii ar fi sa se achizitioneze produse destinate ingrijirii parului (sampon, masti regeneratoare etc.) din saloanele de coafura, unde se si vand articole mult mai bune sub aspect calitativ, nici nu se pot compara cu cele din comert, iar pretul nu este mare deloc (chiar, in final, „se iese” mai ieftin), avand in vedere ca acestea dureaza o perioada mai indelungata de timp.
Accesorii (curele, cordoane, posete, pantofi, bijuterii, esarfe si… lista poate continua la infinit)
Nu va pot spune exact de la cine am invatat acest lucru, insa nu voi uita niciodata faptul ca „accesoriile schimba total o tinuta”. Drept urmare, „grosul” se cheltuie de catre femei… pe acestea. Pantofii sunt preferati din piele si modele cat mai simple, in culori neutre. In privinta posetelor, de asemenea, preferate sunt cele din piele sau chiar si confectionate din materiale textile gen panza (pentru anotimpul estival). Sunt anumite materiale care sar in ochi, ca fiind „chic”, chiar daca au scoruri peste 50 RON. Deci, sfatul meu este sa economisiti pentru aceasta parte a garderobei sau ….sa asteptati reducerile.
In privinta hainelor, problema s-ar pune altfel. De cand se stiu, femeilor le-a placut sa cumpere haine. Le poarta pentru ca le fac sa resimta o stare de euforie, pentru ca le definesc unicitatea, felul de a fi, chiar si starea. Exista haine pentru fiecare dintre ele, fara exceptie. Dar, in aceste momente de criza economica, trebuie sa se gandeasca de doua ori inainte de a cumpara un articol vestimentar. Consider ca aceste achizitii trebuie facute doar atunci cand este stricta nevoie de unele noi…
Pentru femeile care vor sa aiba haine unice, iesite din comun, si, totusi, sa le caracterizeze, in continuare, in mod individual, propun mersul la croitor, ori cu haine demodate, ori cu hainele proprii, de multe ori dragi, dupa care plang ca nu le mai incap sau ca s-au deteriorat. Deci, recomand sa inoveze, sa fie practice si deosebite prin „personalizarile” aduse hainelor lor! Mallul este un alt loc in care le place sa cheltuiasca… dar deviza ar trebui sa fie: putini bani, bineinteles, doar in perioada reducerilor, pentru ca, in rest, scopul deplasarii sa fie reprezentat doar…. window shoppingul.
Cam asa procedez si eu, in mod normal. De cand cu criza aceasta mondiala, lucrurile s-au schimbat insa. Nu in rau, ci mai grijuliu. Nu ma inchid in casa, sa nu mai vad magazine, ba chiar merg mai des la plimbari prin acestea, ca un fel de passe temps. O data la 3-4 luni, dau o raita prin tot orasul, de la cap la coada, pentru a descoperi noi magazine (de ex: in bazar se mai schimba cate un magazin) si merg la mai toate targurile, care se desfasoara in oras, pentru ca, acolo, intotdeauna gasesc oameni care isi vand produsele hand-made si tin legatura cu acestia. (Paul Gheorghiu, Foto: Stock.XCHNG)