Stam foarte prost pentru ca nu exista in Romania raspundere disciplinara. Ea exista in lege, avem si o institutie, CSM, care ar trebui, prin inspectia judiciara, sa faca curatenie in zona de abateri disciplinare, care ar trebui sa fie grosul abaterilor din sistemul judiciar. In Romania, daca ne uitam pe statistici, ele sunt cvasiinexistente. Noi, in Romania, nu suntem in stare sa facem curat in sistemul judiciar decat exclusiv prin mijloace penale, adica numai daca l-a prins DNA cu spaga in mana, atunci pleaca judecatorul din sistem.
In ceea ce priveste confiscarea, este clar ca, astazi, renteaza in Romania sa fii infractor pentru ca nici nu mergi la puscarie si ramai si cu banii. De ce nu ai fi infractor? Numai pentru ca esti un om bun si esti crescut in spiritul respectarii valorilor? Daca oamenii raman si cu banii si merg acasa la castelele in care locuiesc, atunci poate ar trebui sa inchidem justitia penala si sa ne ocupam numai de cea civila. Saracii oameni de rand au de suferit din toata proasta conducere a tarii, din toate punctele de vedere: economic, social etc.
A fost distrus sistemul de invatamant care trebuie reformat, dar in sensul bun al cuvantului, ar trebui revazuta problema sanatatii, a spitalelor, a agriculturii. Au ramas mii de hectare de teren necultivat pentru ca oamenii de la tara, cei mai multi in varsta, nu mai au posibilitati financiare de a-l lucra. As dori mai multe locuri de munca pentru tineri, pentru a nu mai fi nevoiti sa renunte la scoli si la tarisoara asta si sa lucreze in strainatate suntem ca negrii, sclavi pe pamanturi straine. Ar mai fi multe de spus, dar ma opresc aici. Imi doresc sa fiu optimista, in sensul ca, peste cativa ani, va fi totul bine, ca vor fi locuri de munca, ca vom avea salarii care sa ne permita sa traim decent, si nu la limita subzistentei. Se pot infaptui lucruri minunate si frumoase daca vor fi oameni la conducere care sa fie interesati si de soarta tarii, nu doar de propria prosperitate. (Marioara P.)
Atunci cand cineva important este investigat, politicienii se asaza frumos in spatele persoanei investigate si niciodata in spatele agentiei publice care face investigatia. Aceasta este prima si cea mai importanta critica, iar cea de-a doua se leaga de prescriptia dosarelor penale care se afla in instanta, pentru ca se face distinctia intre dosarele care privesc oameni politici importanti si care dureaza la nesfarsit in instanta, ca si cum ar fi nu stiu ce lucruri foarte complicate, si cazurile care privesc oameni obisnuiti, si care sunt rezolvate intr-un termen rezonabil. Dar, de indata ce este vorba de o persoana influenta, lucrurile se blocheaza, mai ales la Inalta Curte de Casatie si Justitie.