Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • PRIMA PAGINA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • NEWSLETTER
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    • Locuri
      • Din Romania
      • De Pretutindeni
      • Recomandari
    • Oameni
      • Oameni de langa tine
      • Personalitati
    • Traditii
      • Romania crestina
      • Legende, datini si obiceiuri
      • Semnificatia numelui
    • Branduri
      • Branduri Romanesti
      • Alte Branduri care ne plac
    • Afaceri
      • Idei de succes
      • La birou
    • Sanatate si Frumusete
      • Sanatate
      • Remedii Naturale
      • Alimentatie Sanatoasa
      • Frumusete
      • Parinti si Copii
    • Stil de viata
      • Arta culinara
      • Casa si Gradina
      • Moda si Accesorii
      • Cadouri
    • Timp Liber
      • Festivaluri si Targuri
      • Spectacole, filme, emisiuni
      • Carti
      • Evenimente
      • Bancuri
    • Romania Mea
      • Articole despre Romania mea
      • Povesti de viata
      • PAREREA MEA
    • DESPRE NOI
    • PUBLICITATE
    • ACC Media Channel
    • CECILIA CARAGEA
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    DACIC COOL – Canal media online coordonat de Cecilia Caragea
    Dacic Cool»Romania Mea»Articole despre Romania mea»Calitatea produselor autohtone
    Articole despre Romania mea

    Calitatea produselor autohtone

    20 august 2012Niciun comentariu
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email WhatsApp

    Am regasit pe rafturile unui supermarket celebra Eugenia. Purta un ambalaj modern, mult mai stralucitor decat hainele ei de altadata. Cu toate acestea, copiii de astazi sunt mult mai tentati sa deschida un ou cu surprize fabricat de firme de peste hotare. Vinovate de aceasta situatie nu sunt decat raftul burdusit de produse straine si mentalitatea gresita potrivit careia ce e strain este mai bun. Cum am dobandit noi, romanii, gustul pentru a importa? Dupa Revolutia din ’89, noi orizonturi s-au deschis pentru economia romaneasca, numai ca, in loc sa accentuam promovarea produselor autohtone, ne-am grabit sa cumparam produse straine, frumos ambulate, atat de ravnite in perioada de austeritate comunista.

    Poate ca ar fi fost mai bine ca galantarele sa se fi umplut de carnati de Plescoi si salam de Sibiu, pentru ca populatia sa inteleaga ca austeritatea din perioada comunista nu s-a datorat lipsei de produse, lipsei de idei, ci politicii. Fabrici si produse de calitate existau, insa, paradoxal, era o vreme in care galantarele erau goale. Asadar, productie a existat, insa oamenii duceau lipsa de tot ceea ce le era necesar. Asa ca, dupa Revolutia din ’89, s-a deschis drumul importului si s-a importat pana cand produsele romanesti au ajuns sa ocupe un loc infim de mic in rafturile supermarketurilor. Made in SUA, China, Austria sau Italia, produsele straine au castigat faima prin reclame si prin faptul ca se vindeau intr-o tara unde domnise comunismul pentru o perioada destul de indelungata.
    In timp, excesul de produse straine ne-a adus la o stare de saturatie si asa am ajuns sa reflectam asupra calitatii, asupra ambalajului. Ne-am intrebat de ce trebuie sa importam, cand suntem si noi capabili sa producem. O parte din marcile apreciate in perioada comunista si-au continuat ascensiunea, devenind marci de prestigiu atat in tara, cat si in strainatate. Arctic este una din marcile care nu numai ca a supravietuit trecerii de la regimul totalitar la democratie, dar a reusit sa se impuna atat pe piata autohtona, cat si in strainatate. Vinurile noastre (Murfatlar, Grasa de Cotnari, dar si altele) sunt din ce in ce mai renumite pe piata vinurilor europene si mondiale. Dovedim astfel ca nu suntem mai prejos de alte tari de la care obisnuiam sa importam.
    Rasfoind filele inapoi, imi aduc aminte de anii ‘80, de gustul unic al inghetatei Polar, de batoanele cu gust de vanilie, de ciocolata Pitic sau Diana, de oranjada solubila, de frumoasa si celebra (pe atunci) papusa Aradeanca, de renumita bicicleta Pegas. Pe vremea aceea, cuvantul abundenta nu era unul bun de caracterizat un raft, acum, insa, calitatea este coordonata mult ravnita, poate ca de aceea produsele autohtone sunt din ce in ce mai cautate. Cat despre industria cosmetic, am avut dintotdeauna faima de a folosi cu maiestrie plantele si beneficiile lor in confectionarea produselor cosmetice apreciate atat in Europa, cat si intreaga lume.
    Undeva in anii ’90 am primit o lotiune tratament pentru par, Chelstop, si mi-a fost de foarte mare ajutor la vremea aceea. Am colindat apoi toate farmaciile din oras, insa miraculosul Chelstop disparuse fara urma. Au urmat cativa ani in care mi-am ingrijit parul cu diferite produse, insa nici unul nu a avut efectul pe care il avea Chelstop. Din fericire, l-am reintalnit aici, pe site-ul Dacic Cool, si a fost o reintalnire cu adevarat cool; am reinceput sa il folosesc si parul meu simte diferenta. De-a lungul anilor in care ii pierdusem urma, am cheltuit sume destul de mari pe tratamente impotriva caderii parului. Pretul lui Chelstop de la Hofigal este unul foarte bun. Fara a ma lansa in slogane de tip reclama, recomand tuturor celor care au probleme legate de caderea parului sa foloseasca cu regularitate lotiunea Chelstop de la Hofigal.
    Daca cineva mi-ar cere sa fac un clasament al produselor cosmetice romanesti pentru par, as pune Chelstop pe primul loc, pentru ca il folosesc si ii recunosc calitatea. In final as vrea sa multumesc echipei Dacic Cool – responsabilul principal pentru intoarcerea mea la produsele romanesti. Inainte de intalnirea mea cu Dacic Cool, aprecierea produselor autohtone era doar o teorie, insa alaturi de aceasta echipa am invatat ca, redescoperind produsele noastre, ne realcatuim ca popor, ne redescoperim identitatea. (Rodica Puscasu)

    www.evakuator-servis.com
    http://galid.com

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți dosarul de intrări sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleBatrana si totusi tanara Dacie
    Next Article Scaunele ergonomice, solutia pentru atenuarea efectelor sedentarismului
    DACIC COOL
    • Website

    Related Posts

    Manastirea Bujoreni – un loc de profunda tihna si rugaciune

    5 octombrie 2022

    Invie Traditia – proiectul national de salvare a mesterilor populari

    27 februarie 2022

    Pelerinaj timisorean

    22 februarie 2022
    Leave A Reply Cancel Reply

    Înscrie-te pentru a primi conținut de calitate în căsuța ta de email, în fiecare săptămână!

    Verifică-ți folderul inbox sau spam pentru a-ți confirma abonarea.

    CELE MAI RECENTE ARTICOLE

    Expozitie de Andrei Coca, la Muzeul Taranului Roman

    Generatia care nu vorbeste despre BTS

    Vacanta la MTR, 1-31 iulie 2025

    Cosmetics Beauty Hair 2025: Fii acolo unde se decide viitorul industriei frumusetii!

    DACIC COOL
    • ECHIPA DACIC COOL
    • PUBLICITATE PE ACEST SITE
    • TERMENI SI CONDITII
    • CONFIDENTIALITATEA DATELOR
    DESCOPERA
    • BLOGURILE BRANDURILOR DACIC COOL
    • PRODUSE ALE BRANDURILOR DACIC COOL
    • CONCURSURI
    • EVENIMENTE DACIC COOL
    PARTENERI
    • ARENA Communications
    • Brander. The Original Brander
    • ACC Media Channel
    • Cecilia Caragea
    Copyright © DACIC COOL

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.